22/10/20 - 11:13 am


Autor Wątek: nowe spalanie na polaczeniach  (Przeczytany 3587 razy)

Offline brodwinek

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Reputacja 1
    • Zobacz profil
Odp: nowe spalanie na polaczeniach
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 17, 2015, 10:02:10 »
Podczas zamykania połączenia dla A320 na linii Moskwa - Lizbona każdy z samolotów miał inny stan techniczny, co wiązało się z różnym czasem wydłużenia lotu. Faktem jest, że w związku z tym kazdy samolot zabrał inną ilość pax, bo nie wszyscy się zmieścili, ale... po zamknięciu połączeń i przejściu do ekranu głównego okazało się, że każdy z nich leci dokładnie tyle samo czasu! Czemu więc kasuje więcej paliwa, skoro czas lotu jest taki sam?

Offline Giepeski

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Reputacja 0
    • Zobacz profil
Odp: nowe spalanie na polaczeniach
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 17, 2015, 10:57:44 »
Jakby to powiedzieć??
Czas przelotu jaki widnieje na ekranie głównym to jest odległość między lotniskami dzielona przez średnią prędkość samolotu bez żadnych upek, i wyliczenie tego czasu nie jest powiązane z czasem lotu jaki widnieje w podsumowaniu połączenia. Dlatego przed wprowadzoną zmianą wyliczania ilości paliwa, upka kadłuba nie była potrzebna, teraz natomiast jest konieczna.

 
Homo homini lupus

Offline Jakub

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 589
  • Reputacja 2
    • Zobacz profil
Odp: nowe spalanie na polaczeniach
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 18, 2015, 10:28:28 »
Czas przelotu jaki widnieje na ekranie głównym to jest odległość między lotniskami dzielona przez średnią prędkość samolotu...
Nie wydaje mi się żeby tak było.

Offline Giepeski

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Reputacja 0
    • Zobacz profil
Odp: nowe spalanie na polaczeniach
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 18, 2015, 14:57:49 »
Masz rację Jakubie, powinienem użyć sformułowania prędkość uśredniona, zależna od kołowania, wznoszenia itd., dla maszyny "nówka sztuka nieśmigana" , pewnie było by to bliższe prawdy.
Tak, czy siak, nie zmienia to faktu, iż na ekranie głównym widnieje czas podstawowy, a do obliczania ilości paliwa potrzebnej do wykonania lotu, jest brany czas lotu, i są to zupełnie inne wartości.
Homo homini lupus

Offline brodwinek

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Reputacja 1
    • Zobacz profil
Odp: nowe spalanie na polaczeniach
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 18, 2015, 15:06:15 »
Faktem jest, że na Tutkach, które maja 4x100 przestało mi sie opłacać latać. Zysk o 1/3 albo 2/3 mniejszy w zależności od polaczenia. Przy stanie 90-95% czas lotu na tyle sie wydłuża, ze wypadałoby robic generalke przy 93%. Nonsens.

Poza tym... Skoro lecimy dłużej, płacimy więcej, więc możeby tak uzależnić cenę biletu od czasu lotu, a nie dystansu w takim razie?

Offline Jakub

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 589
  • Reputacja 2
    • Zobacz profil
Odp: nowe spalanie na polaczeniach
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 18, 2015, 17:11:01 »
Poza tym... Skoro lecimy dłużej, płacimy więcej, więc możeby tak uzależnić cenę biletu od czasu lotu, a nie dystansu w takim razie?
;) hehe. Kolega chyba na taksówce jeździ. Dłuższy kurs = większy zarobek. A dystans ten sam.

Offline brodwinek

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Reputacja 1
    • Zobacz profil
Odp: nowe spalanie na polaczeniach
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 19, 2015, 10:41:47 »
Wiesz, nie bądź złośliwy... Człowiek lecąc samolotem chce sie dostać najszybciej z pkt A do B. Więc płaci nie tylko za dystans, ale tez czas, komfort, obsługę itp. Zapewne nieraz leciałeś samolotem i jechałeś taryfą, wiec w przeciwieństwie do mnie porównanie masz, bo ja z taryf nie korzystam.

Offline Avantasia

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja 0
    • Zobacz profil
Odp: nowe spalanie na polaczeniach
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 20, 2015, 15:29:13 »
wplyw morale na czas , przy 747 8i to jakies 4 h z hakiem , trasa ok 10k km i zmeczenie 50 % czyli nijak to sie ma do a380 gdzie wynosi ponad 10h


natomiast zysk przy morale na zielono i zerowym zmeczeniu jest dokladnie ten sam , stan samolotu 95 % to wydluzenie lotu o 39 minut , co spowoduje ze polaczenie jest malo oplacalne gdyz czestsze potrzebne remonty,
zeby bylo sprawiedliwe to spalanie powinno byc rowniez w taki sposob liczone na cargo oraz czartery
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2015, 16:45:21 wysłana przez Avantasia »

Offline Avantasia

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja 0
    • Zobacz profil
Odp: nowe spalanie na polaczeniach
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 21, 2015, 15:58:20 »
zmeczenie zalogi nie wplywa wogole na czas lotu na polaczeniach,