26/11/20 - 02:07 am


Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Jakub

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Podstawy / Jakość lądowania / zużycie opon
« dnia: Grudzień 07, 2019, 01:17:05 »
W aktualizacji 10.1 wprowadziliśmy nowy system wyliczania 'jakości lądowania'.


  • Każdy samolot w momencie przyziemienia ma obliczaną prędkość pionową z jaką nastąpiło lądowanie podawaną w stopach na sekundę (ft/s).
  • Pionowa prędkość lądowania wpływa na zużycie opon. Im wyższa prędkość lądowania, tym większe zużycie opon.
  • Prędkość przyziemienia podana jest w Info o locie po wylądowaniu samolotu.
  • Na wyliczanie pionowej prędkości lądowania mają wpływ dwie skałdowe:
    • wyszkolenie pilotów - ze wszystkich pilotów biorących udział w locie wyliczana jest średnia doświadczenia.
      --- przy średniej doświadczenia równej 1 piloci generują skaładową z przedziału 100-400
      --- przy średniej doświadczenia równej 2 piloci generują skaładową z przedziału 80-350
      --- przy średniej doświadczenia równej 3 piloci generują skaładową z przedziału 70-300
      --- przy średniej doświadczenia równej 4 piloci generują skaładową z przedziału 50-250
      --- przy średniej doświadczenia równej 5 piloci generują skaładową z przedziału 1-200
    • wpływ wiatru - im mocniej wieje, tym trudniej pilotom łagodnie 'posadzić samolot'
      Jeśli wiatr wieje z prędkością poniżej 10 km/h składowa wiatru wynosi 1
      --- Jeśli wiatr wieje z prędkością pomiędzy 10 km/h i 15 km/h składowa wiatru wynosi 1.3
      --- Jeśli wiatr wieje z prędkością pomiędzy 15 km/h i 20 km/h składowa wiatru wynosi 1.6
      --- Jeśli wiatr wieje z prędkością pomiędzy 20 km/h i 25 km/h składowa wiatru wynosi 1.8
      --- Jeśli wiatr wieje z prędkością pomiędzy 25 km/h i 30 km/h składowa wiatru wynosi 2
      --- Jeśli wiatr wieje z prędkością powyżej 30 km/h składowa wiatru wynosi 2.5
  • prędkość wiatru, podobnie jak temperatura i zachmurzenie jest możliwie wiernym odzwierciedleniem obecnie panującej sytuacji pogodowej w prawdziwym świecie
Ostateczna pionowa prędkość przyziemienia wyliczana jest z pomnożenia składowej doświadczenia pilotów i składowej siły wiatru. Oto wzór:

przyziemienie = składowa_doswiadczenia_pilotow * składowa_siły_waitru

Porady:
- Wyszkolenie załogi ma duży wpływ na jakość lądowań.
- Niedoświadczone załogi gorzej lądują, ale mogą też lądować przyzwoicie w sprzyjających warunkach.
- Doświadczone załogi zdecydowanie częściej przyziemiają łagodnie, ale w skrajnych warunkach wiatrowych mogą też 'twardo' wylądować.

Zużycie opon zwiększa się z każdym lądowaniem. Zużycie wyliczane jest z pionowej prędkości lądowania. Na każde 50 ft/s z prędkości lądowania opona traci około 1% stanu technicznego.

Twarde lądowanie

Jeśli pilotom nie uda się lądowanie i przyziemią z prędkością ponad 398 ft/s, wtedy generowana jest wiadomość dla gracza o twardym lądowaniu.

2
Aktualizacje / Aktualizacja 10.1
« dnia: Grudzień 07, 2019, 00:54:04 »
Zmiany:
- od teraz ilość faktycznie zużywanego paliwa w lotach na tej samej trasie/odległości będzie się nieznacznie różnić. Gra symuluje pewne wahania w spalaniu paliw. Ilość faktycznie zużytego paliwa można zobaczyć w info o locie po wylądowaniu samolotu.
- dodaliśmy nowy system wyliczający siłę przyziemienia. Piloci w zależności od doświadczenia i warunków atomsferycznych mogą lądować z różną prędkością pionową co w praktyce oznacza miękkie, normalne i twarde lądowania. Im większa siła z jaką ląduje symolot tym większe zużycie opon. Szczegóły znajdują się tutaj https://planetycoon.com/forum/?topic=1092.0
- w hangarze pojawiła się nowa statystyka - siła wiatru. Wiatr wpływa bezpośrednio na jakość lądowania, o której piszemy wyżej.
- w info o locie dodaliśmy kilka brakujących statystyk, które nie pojawiały się gdy gracz aktywował automatyczne wyloty w koncie premium
- poprawiliśmy zmęczenie mechników po naprawch generalnych, poprawijąc zmęcznie przepisane zostało wyliczanie czasu i ceny przeglądu generalnego. Staraliśmy się aby ceny pozostały na tym samym poziomie jednak mogą się trochę różnić.
- wprowadziliśmy opcję zaznaczania wszystkich pracowników w panelach wyboru załogi

3
Podstawy / Zadania
« dnia: Listopad 03, 2019, 01:46:26 »
Zadania
W aktualizacji 10.0 wprowadzono nowy rodzaj zabawy w postaci fabularnych zadań.
1. Zadania można znaleźć w zakładce Osiągnięcia.
2. Zadania odblokowują się razem z klasami samolotów. Każde zadanie wymaga odblokowania konkretnej klasy samolotu aby można je było wykonać.
3. Zadania podzielone są na grupy. Każda grupa posiada kilka oddzielnych zadań.
4. Wykonanie wszystkich odcinków zadania wg określonych w opisie zasad skutuje możliwością otrzymania nagród.
5. Po wykonaniu wszystkich zadań w ramach grupy można otrzymać nagrodę dodatkową.
6. Każde zadanie można powtarzać do momentu gdy zostanie ono zaliczone.
7. Zadania od momentu rozpoczęcia posiadają limit czasowy na wykonanie. Jeśli czas się skończy a zadanie nie zostanie zrealizowane, konieczne będzie powtrzanie całego zdania.
8. Wykonanie zadania potwierdzane jest przez gracza przyciskiem 'Zakończ zadanie'. Jeśli wszystkie odcinki zadania zostaną zrealizowane a gracz nie zakończy zadania na czas, trzeba będzie je powtarzać.
9. Przycisk 'Resetuj zadanie' powoduje utratę wszytskich postępów zadania.
10. Niektóre zadania dostarczają samolot na czas wykonania zadania. Gracz nie otrzymuje załogi.
11. Wszystkie zadania wymagają pełnej wymaganej obsady samolotu (planujemy wprowadzić możliwość wykonania zadania tyko z pilotami)


Typy zdań:
- zwykłe zadanie - najprostszy rodzaj zadania. Wymaga jedynie wysłania samolotów z punktu do punktu w dowolnym czasie.
- zadanie z raportem - zadanie polega na wysłaniu samolotu w trasę z punku do punktu.
   1. Podczas lotu należy składać raport w określonych odstępach czasowych.
   2. Składnaie raportu sprowadza się do naciśnięcia przycisku 'Raport' w aktywnych wydarzenach w zakładce Biuro.
   3. Raport należy złożyć przed upływem odmierzanego czasu.
   4. Nie złożenie raportu na czas będzie skutkowało niezaliczeniem lotu. Nie zaliczone loty można powtarzać.
   5. W przypadku gdy lot nie zostanie zaliczony, gracz może go powtórzyć, jednak transport samolotu i załogi pozosaje w gestii gracza.
- zadanie z rozkładem - zadanie polega na wysłaniu samolotu w trasę o określonej godzinie.
   1. Godzina wylotu widnieje przy każdym z odcinków
   2. Dopuszczalne 'widełki' wylotu przed czasem lub po rozkładowym czasie to 10 min.
   3. Jeśli samolot nie zmieści się w rozkładowym czasie, odcinek nie zostanie zaliczony.
   4. W przypadku gdy lot nie zostanie zaliczony, gracz może go powtórzyć, jednak transport samolotu i załogi pozosaje w gestii gracza.
- zadanie ilościowe - zadanie polega na przewiezieniu określonej liczby pasażerów na wyznaczonych odcinkach w wyznaczonym czasie
   1. Gracz może latać dowolną ilość razy na wyznaczonych trasach do momentu gdy nie przewiezie wymaganej liczby pasażerów.
   2. Gracz może używać swoich samolotów pod warunkiem, że posiadają ten sam model co wymagana maszyna.
- zadanie mieszane - zadanie stanowiące mix wszystkich innych typów. Np zadanie, w którym należy latać zgodnie z rozkłądem i składać raporty w trakcie.

4
Aktualizacje / Aktualizacja 10.0
« dnia: Listopad 03, 2019, 01:33:08 »
Dodano:
- 15 nowych zadań. Polecamy wszystkim przejście samouczka. Zadania można znaleźć w zakładce Osiągnięcia. FAQ na temat zadań jest tutaj: https://planetycoon.com/forum/?topic=1085.0.
- w zakładce hangar dodano filtrowanie po lotniskach, na których stoją samoloty
- dodano informację o sposobie boardingu/deboardingu (załadunku/wyładunku). Loty zrealizowane przed aktualizacją nie posiadają takich danych. Informacja znajduje się w 'info' o locie.
- dodano możliwość ręcznego przypisania mechaników do naprawy usterek
- dodano możliwość zatrudnienia zewnętrznej firmy, która naprawi usterkę na lotnisku gdzie nie ma naszych mechaników. Zlecenie takiej naprawy będzie kilka razy droższe niż przy wykorzystaniu własnych mechaników.
- nowy samolot unikalny B747 SR. Maszyna dodana dla potrzeb jednego z zadań.

Nowe lotniska (lotniska pojawiły się już wcześniej, jednak teraz oficjalnie je przedstawiamy)
- Gran Canarian Hiszpania
- Victorville, Tuscon USA
- Le Bourget Francja
- Okinawa Japonia
- Sztokholm Skavsta - Szwecja

Poprawki:
- poprawiono problem z szybkim zapełnianiem się toalet. Zbiorniki powinny wytrzymać bez potrzeby czyszczenia minimum dwa loty typu long haul z pełną kabiną pasażerów.
- poprawiono problem złego naliczania zmęczenia mechanikom przy naprawie usterek i naprawach generalnych.
- poprawiono problem z powiadomieniami typu push, które informowały o zakończeniu lotu podczas gdy trwał jeszcze deboarding lub rozładunek. Od tej pory powiadomienia są wysyłane po de-boradinu lub po rozładunku.
- wiadomość o anulowaniu lotu zawiera datę planowego wylotu.
- poprawiono wyliczanie ceny reklamy połączeń. Cena powinna być już bardziej powtarzalna.
- poprawiono wyświetlanie informacji o samolocie po wyborze biura Cargo.
- poprawki graficzne

Nie wszystkie poprawki znalazły się na liście. Część nie została jeszcze wprowadzona. Będziemy to robić w najbliższych dniach. Wszystkie informacje dotyczące tej aktualizacji jak zwykle będą dopisywane do tego wątku.


5
Połączenia / [PORADNIK] Jak zdobyć pasażerów na lot?
« dnia: Marzec 03, 2019, 02:11:35 »


Jak zdobyć pasażerów na lot?

Prosimy wszystkich o zapoznanie się z dostępną dokumentacją gry. Sukcesywnie będziemy dodawać nowe informacje i instrukcje do każdego elementu gry.
Począwszy od aktualizacji 9.0 obowiązuje nowy system wyliczania pasażerów na lot.


To ile sprzedamy biletów na zaplanowany lot zależy od 5 czynników:

- ceny biletu - gracz sam może ustalać cenę dla każdego połączenia. Im mniejsza cena tym więcej pax możemy zebrać. Im wyższa cena tym mniej osób kupi bilet.

- czasu pomiędzy zaplanowaniem lotu a wylotem - gracz może planować loty z 7-dniowym wyprzedzeniem. Im więcej czasu pasażerowie będą mieli na kupno biletów tym więcej zostanie sprzedanych.

- reputacji połączenia - im wyższa tym więcej osób kupi bilet.

- reklamy lotu - każdy lot  można rozreklamować aby mieć pewność, że samolot wypełni się pasażerami. Agencja reklamowa przy planowaniu lotu wylicza cenę reklamy uwzględniając cenę biletu jaką gracz proponuje oraz czas jaki ma na reklamowanie lotu. Im więcej czasu damy agencji na reklamowanie oraz im niższa będzie cena biletu tym mniej trzeba będzie zapłacić za reklamę.

- modyfikatorów popytu na bilety - każdy lot może dostać dodatkowy bonus/karę pasażerów. Przykładowo na lotach dziennych pojawia się więcej pasażerów niż w lotach nocnych. Kary zmniejszające ilość pasażerów to np.: zbyt częste loty z jednego miasta. Wszystkie modyfikatory lotu dostępne są w jego historii.

Dokładne opisy wszystkich systemów będą sukcesywnie dodawane do nowego działu FAQ.

6
Aktualizacje / Aktualizacja 9.0
« dnia: Marzec 03, 2019, 01:32:25 »
AKTUALIZACJA 9.0

W wersji gry 9.0 przeprojektowaliśmy system tworzenia połączeń. Dodaliśmy od dawna proszone funkcje oraz poprawiliśmy działanie już istniejących. Tworzenie tej aktualizacji trwało 10 miesięcy. Oto lista najważniejszych zmian:

- wszystkie zaplanowane loty wylatują automatycznie, nie ma potrzeby ręcznego wysyłania załogi
- gracz może ustalać własną cenę biletu na każdym utworzonym połączeniu
- bilety sprzedawane są w czasie rzeczywistym.
- ilość osób, które kupią bilet zależy od jego ceny, czasu od zaplanowania do wylotu, reputacji oraz ewentualnych bonusów lub kar zwiększających lub zmniejszających ilość pax
- nowe kategorie, za które można zdobyć punkty reputacji
- planowanie lotów nawet na tydzień do przodu( im więcej czasu damy pasażerom na kupienie biletów tym więcej ich sprzedamy)
- zniesione limity lotnisk
- przygotowanie do lotu składa się z 2 faz: odprawy i boardingu pasażerów. Na koniec każdego lotu przeprowadzany jest de-boarding po wylądowaniu. Boarding i de-boarding dotyczy też lotów charterowych
- urealniono czasy lotów
- zniesiony został wpływ stanu technicznego samolotu na czas lotu.
- rozbudowano panel planowania lotów
- nowe opcje cateringowe, posiłki można wliczać w cenę biletu co zwiększy reputacje za lot ale obniży zyski- samoloty mają możliwość przewożenia 2x większej ilości posiłków
- samoloty po wylądowaniu mogą zajmować konkretne pozycje na lotnisku: na płycie, przy rękawie (jeśli lotnisko posiada rękawy), terminal cargo, warsztat (jeśli został wybudowany). Miejsce postojowe ma wpływ na opłatę boardingową. Cargo można ładować tylko stojąc przy terminalach cargo.
- gracz może ustalać własną politykę bagażową. Decydować można ile darmowego bagażu może zabrać pasażer i ile liczymy sobie za każdy kg nadbagażu
- naprawy generalne samolotów możliwe tylko po przestawieniu do warsztatu
- nowe opcje podglądu historii lotów na danym połączeniu
- nowy panel podglądu zaplanowanych lotów
- loty rejsowe mogą w razie nieprzewidzianych zdarzeń łapać opóźnienia, przykładowo jeśli samolot lub załogą nie będą gotowe na czas wylotu to rejs nie zostanie anulowany tylko opóźniony
- samoloty dostają nowe statystyki: poziom generowanego hałasu oraz prestiż
- odświeżony wygląd biura, panelu zarządzania połączeniami oraz innych miejsc
- odświeżony wygląd panelu informacji o locie, dodanie nowych statystyk
- dodano nowe opłaty przy wylocie, np: opłata boardingowa, opłata handlingowa, opłata hałasowa, koszty reklamy. Część opłat, które już istniały dostało zmieniony sposób wyliczania (nie wszystkie z nich dotyczą jeszcze charterów i cargo ale będziemy je sukcesywnie integrować)
- ceny paliw na lotniskach zostały przelosowane na nowo

To lista najwązniejszych zmian.
Nie zdążyliśmy spisać wszystkiego dokładnie przed aktualizacją ale wszystko uzupełnimy tak aby każda nowa funkcja była przejrzyście wyjaśniona. Szczegóły w nowym dziale FAQ.
Jak zwykle prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Wyłapane błędy postaramy się szybko poprawić.

7
Inne / Powiadomienia PUSH
« dnia: Marzec 26, 2018, 22:08:22 »


Powiadomienia PUSH

Opis działania powiadomień PUSH

1. Gra oferuje możliwość informowania gracza o ważnych wydarzeniach poprzez powiadomienia typu PUSH.
2. Powiadomienia korzystają z mechanizmu PUSH przeglądarek internetowych. NIE MA POTRZEBY INSTALOWANIA DODATKOWEGO OPROGRAMOWANIA.
3. Wspierane są przeglądarki komputerów pracujących pod systemami Windows, Mac, Linux oraz Android. Obecnie nie jest prowadzone wsparcie dla systemu iOS (nie mamy niestety na to żadnego wpływu).
Pełna lista wspieranego oprogramowania znajduje się w poniższej tabeli.



4. Korzystanie z systemu powiadomień jest bezpłatne i stanowi część standardowego konta gracza w planetycoon.
5. System przeznaczony jest do informowania o ważnych wydarzeniach w grze (np przylot samolotu) oraz informowania o konkursach i loteriach.
6. Aby korzystać z powiadomień na różnych urządzeniach (np., PC i Android) należy uruchomić usługę oddzielnie na każdym urządzeniu.
7. Powiadomienia działają nawet wtedy gdy NIE JESTEŚ ZALOGOWANY do gry.
8. Uruchomienie subskrypcji polega na uruchomieniu ikonki czerwonego dzwonka w dolnej części ekranu oraz zaakceptowaniu prośby o wyświetlanie powiadomień.
9. Po udanej subskrypcji zostaną odblokowane opcje służące powiadamianiu. Ich dodatkowa konfiguracja znajduje się w opcjach gry.
10. Czas powiadomienia o przylocie samolotu nie powinien przekroczyć 2 minut od momentu przylotu. Czas otrzymania powiadomienia zależy głównie od jakości łącza internetowego.
11. W dowolnym momencie każdy gracz może anulować powiadamianie tą samą metodą jaką system został uruchomiony.
12. W przypadku problemów z otrzymywaniem subskrypcji należy skorzystać z poniższej procedury:

1. Wyłącz subskrypcje poprzez kliknięcie w ikonę dzwonka.
2. Wyczyść dane przeglądarki.
3. Zamknij kartę z grą.
4. Wyłącz/włącz przeglądarkę.
5. Upewnij się, że przeglądarka zezwala planetycoon na pokazywanie powiadomień.
6. Uruchom ponownie subskrypcje po zalogowaniu do gry.

8
Obsługa maszyn / Odladzanie samolotów
« dnia: Marzec 26, 2018, 22:00:28 »


Odladzanie samolotów


Opis działanie systemu odladzania samolotów.

1. Samoloty w grze podobnie jak te prawdziwe mogą doświadczyć zjawiska oblodzenia powierzchni skrzydeł i kadłub,a co może niekorzystnie wpłynąć na bezpieczeństwo lotu. Aby samolot mógł bezpiecznie wystartować niezbędne jest przeprowadzenie odladzania przez ekipę naziemną.
2. Oblodzenie samolotu następuje w przypadku gdy JEDNOCZEŚNIE zaistnieją następujące warunki pogodowe:
- temperatura powietrza na lotnisku wynosi mniej niż 5°C
- na lotnisku występuje opad atmosferyczny w postaci deszczu, śniegu lub mżawki.
3. Odladzanie może być zlecone na dwa sposoby:
- przez gracza poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku w hangarze przy wybranym samolocie lub poprzez przycisk w panelu 'Handling'.
- automatycznie przez grę przed wylotem samolotu.
4. Odladzanie samolotu zostaje wykonane po zakończonym boardingu pasażerów lub zakończonym załadunku towarów. Wylot samolotu zostaje opóźniony o czas przeprowadzania odladzania. Czas odladzania NIE WPŁYWA na czas lotu a jedynie na czas całej operacji.
5. W przypadku gdy samolot jest oblodzony a gracz nie zleci operacji usunięcia lodu, piloci automatycznie zamawiają operację wydłużając jej czas o 20 min w stosunku do czasu podstawowego.
6. Koszt odladzania wyliczany jest na podstawie masy własnej samolotu i wynosi 15 gr. za kilogram. W przypadku gdy temperatura powietrza wynosi mniej niż -20°C Celsjusza ekipa naziemna zwiększa ilość środka chemicznego 2X. Jeśli temperatura powietrza jest mniejsza niż -10°C ale większa niż -20°C ekipa naziemna zwiększa ilość środka chemicznego 1.5X.
7. Jeśli odladzanie zostaje zlecone przez pilotów, koszt operacji wzrasta X2.
8. Przedstawione w grze warunki pogodowe odpowiadają prawdziwym w danym rejonie geograficznym. Dane o pogodzie aktualizowane są co 30 minut.
NIE GWARANTUJEMY, ŻE POGODA BĘDZIE ZAWSZE IDEALNIE ODPOWIADAĆ TEMU CO WIDAĆ ZA OKNEM LUB TEMU CO PODAJĄ SERWISY POGODOWE.
9. Podstawowe czasy odladzania zależą od klasy samolotu i wynoszą:
-klasa A - 2 min 30 sek
-klasa B - 5 min
-klasa C - 8 min
-klasa D i E - 13 min

8. Poniższa tabela przedstawia oznaczenia ikon i przycisków niezbędnych dla systemu odladzania:

9
Aktualizacje / Aktualizacja 8.0
« dnia: Marzec 26, 2018, 21:51:09 »
Lista zmian:
 - wprowadzenie protokołu HTTPS (gra korzysta z protokołu już od paru tygodni ale oficjalnie powiadamiamy o fakcie teraz)
 - nowy sposób obsługi samolotu - odladzanie, więcej informacji w tym wątku - https://planetycoon.com/forum/?topic=972.0
 - wprowadzenie notatek menadżera
 - dodatkowy system powiadomień o przylotach za pomocą powiadomień PUSH, więcej informacji w tym wątku - https://planetycoon.com/forum/?topic=973.0
 - nowe państwa: Wenezuela, Mołdawia, Cypr i Gruzja
 - poprawiony błąd powodujący niepoprawne wyliczanie punktów za catering w połączeniach
 - odblokowanie sprzedaży samolotów premium
 - poprawiony błąd powodujący brak możliwości automatycznego wysyłania Cessny 525 w połączeniach
 - zmiana sposobu wyliczania ceny wzorcowej biletu. Od tej pory cena paliwa potrzebnego do wyliczania ceny wzorcowej biletu stanowi średnią cenę paliwa dla wszystkich lotnisk w grze.
 Poprzednio brana była pod uwage cena paliwa z lotniska, na którym znajdował się samolot. Zmiana ma na celu zmniejszenie opłacalności lotów na lotniska o dużej cenie paliwa poprzez utratę punktów reputacji za cenę biletu.
 Na chwilę obecną średnia cena paliwa w grze wynosi 5.90 zł.

 
 

10
Połączenia / Przypisywanie samolotów do połączenia
« dnia: Październik 31, 2016, 16:43:40 »


Przypisywanie samolotów do połączenia

Istnieje możliwość przypisania konkretnego samolotu do maksymalnie 2 różnych połączeń. Opcja jest dostępna tylko dla posiadaczy kont premium.
1. Aby przypisać połączenie należy wejść w Szczegóły samolotu w zakładce Hangar.
2. W listach wybieranych należy zaznaczyć po jednym z obsługiwanych połączeń.
Od tej pory podczas tworzenia nowego lotu rejsowego, samoloty przypisane do danego połączenia będą oznaczone gwiazdką oraz wypisane na górze listy.

11
Pytania / Problemy / PRZENIESIONY: Korpo
« dnia: Październik 26, 2016, 08:37:45 »

12
Pytania / Problemy / PRZENIESIONY: Nowi pracownicy
« dnia: Październik 26, 2016, 08:37:16 »

13
Obsługa maszyn / Tankowanie samolotów
« dnia: Maj 29, 2016, 20:57:28 »


Tankowanie samolotów

Samoloty w grze można samodzielnie tankować. Proces ten dla niedoświadczonego gracza może być trudny i zaleca się dużą ostrożność aby nie stracić zarobionych pieniędzy.

1. Podobnie jak w prawdziwym świecie każdy samolot na lot musi zabarać pewną ilość dokładnie wyliczonego paliwa plus pewną rezerwę. Do tej pory gra wyliczała tylko ilość paliwa jaka jest potrzebna do lotu. Od tego update gra wylicza też niezbędną rezerwę paliwa jaką trzeba zabrać.
2. Paliwo na lot to 3 składowe.
- paliwo podstawowe - absolutnie niezbędne aby móc przeprowadzić lot. Głównie to paliwo jest zużywane podczas lotu.
- rezerwa paliwowa - rezerwa paliwa jaka jest wymagana przepisami aby dolecieć do lotniska zapasowego. Jeśli lot trwa dłużej niż 35 min to należy należy zabrać paliwa na 30 min dodatkowego czasu lotu.Jeśli lot trwa krócej niż 35 min to należy zabrać paliwa na dodatkowe 25 min lotu.
- rezerwa kapitańska - każdy kapitan do paliwa podstawowego i niezbędnej rezerwy może zabrać więcej paliwa wg uznania. Ze wszystkich pilotów w załodze kapitanem zostaje ten z najwyższym stopniem.
Stopień kapitana ma wpływ na ilość zabieranej rezerwy kapitańskiej. Im wyższy stopień pilota tym mniej rezerwy kapitańskiej jest gotów zabrać na lot.
Pilot uczeń - dodatkowe paliwo na 30 min lotu
Pilot kandydat - dodatkowe paliwo na 20 min lotu
Pierwszy oficer - dodatkowe paliwo na 15 min lotu
Kapitan - dodatkowe paliwo na 10 min lotu
Kapitan instruktor - dodatkowe paliwo na 5 min lotu

Paliwo_na_lot = paliwo_podstawowe + rezerwa_paliwa + rezerwa_kapitańska

3. Paliwo jest uzupełniane automatycznie przez grę. Nie trzeba ręcznie tankować aby polecieć.
4. W opcjach Ground Service można dolać więcej paliwa ale trzeba pamiętać aby nie przekroczyć Max masy startowej samolotu bo nie wyleci. Tankowanie 'pod korek' nie jest dobrym pomysłem.
5. W podobny sposób można odpompować paliwo. Po tej operacji zwracana jest POŁOWA kosztów paliwa.
6. W połączeniach do wyliczania ceny biletu używana jest tylko niezbędna ilość paliwa potrzebnego na lot. Rezerwa paliwa oraz rezerwa kapitańska nie są brane pod uwagę przy wyliczaniu ceny biletu.
Dzieje się tak dlatego, że rezerwy zostają po wylądowaniu w zbiorniku samolotu a nie można zmuszać nikogo aby 2x płacił za to samo paliwo.
7. Każdy samolot posiada zbiorniki paliwa o rożnej wielkości. Nie można zatankować więcej paliwa niż pozwala na to zbiornik.
8. Nie można już tankować bio paliwa.

14
Połączenia / Dofinansowanie połączeń regionalnych
« dnia: Listopad 14, 2015, 13:54:15 »


Dofinansowanie połączeń regionalnych

Miasta w grze zachęcają linie lotnicze do tworzenia połączeń pomiędzy krajowymi lotniskami. W ramach zachęty miasta dokładają określoną kwotę pieniędzy do każdego lotu.
Zasady dofinansowania:
- lot musi być przeprowadzony samolotem klasy A, B lub C
- dofinansowanie przysługuje tylko za loty w ramach jednego państwa
- dofinansowanie dla samolotów klasy A i B to 100% zysku za lot.  Dofinansowanie dla samolotów klasy C to 50% zysku za lot.
- maksymalna kwota dofinansowania to 10 tyś zł.
- informacja o kwocie dofinansowania pojawia się po zamknięciu połączenia.

15
Aktualizacje / Aktualizacja 6.0 Czego można się spodziewać?
« dnia: Listopad 11, 2015, 13:43:56 »
Dzisiejsza aktualizacja będzie dla wielu z was dość dużym zaskoczeniem, dlatego należy się wam kilka słów wyjaśnienia.

1. Zawsze chciałem aby gra w miarę rozwoju konta gracza stawała się coraz trudniejsza. Wg zasady 'Im większa linia tym gracz więcej się musi napracować'. Wielu z zaawansowanych graczy pamięta pewnie jakim problemem było dojście do pierwszego saaba 2000 i pamiętacie też jak się cieszyliście z pierwszej 'wyciułanej' sztuki. Niestety to uczucie w pewnym miejscu gry już znika. Każdy kolejny samolot kupuje się stosunkowo łatwo. Zależy mi na tym aby to uczucie towarzyszyło graczom jak najdłużej. Nie chcę aby za śmieszne pieniądze samoloty były wystawiane na aukcji a dealer samolotów był pełen. W końcu dochodzi do tego, że gracz jednym lotem jest w stanie kupić 10 sztuk cessny 177. Dzieje się tak ponieważ jest duża dysproporcja pomiędzy zyskami na różnych klasach samolotów. Sama dysproporcja wynika też bezpośrednio z cen przeglądów generalnych, które są za wysokie w klasach C, D i E. Bieżąca aktualizacja ma naprawić ten stan rzeczy.
Miałem do wyboru albo zwiększyć zyski samolotów albo przebudować ekonomie gry. Wybrałem trudniejszą drogę. Od początku istnienia gry nigdy nie wprowadzałem tak radykalnych zmian. Ta chwila musiała nadejść.

2. Zyski z charterów, cargo i połączeń będą bardzo zaniżone. Równolegle zmniejszeniu ulegną też ceny przeglądów generalnych. Nie zależy mi na tym aby zabierać wam pieniądze w grze. Chcę tylko aby dochodzenie do każdej z klas samolotów było związane z coraz większym wysiłkiem.

3. Napisałem od nowa cały system wyliczania ceny biletu w połączeniach. Stary system tworzył duże dysproporcje w zyskach ponieważ cena za kilometr podróży była stała. Dlatego samolot, który zabierał dużo pasażerów był celem samym w sobie dla wykonującego połączenia.O tym jak będzie wyliczana cena biletu możecie przeczytać w odpowiednich wątkach w dziele FAQ. Zmianie ulegnie też sposób wyliczania reputacji.

4. Wiem, że aktualizacja utrudni kupowanie samolotów. Następnym krokiem będzie system leasingowania samolotów o który prosiliście. W świecie realnym większość samolotów posiadanych przez małe linie lotnicze jest leasingowancyh. Na kupno maszyny mogą sobie pozwolić linie typu Lufthansa, Lot, Emirates czyli giganci. Podoba mi się takie rozwiązanie i będę iść w tym kierunku.

5. Dzisiejsza aktualizacja nie jest wolna od błędów spowodowanych głównie złym dobraniem zysków itp. Będę to kontrolować ale proszę o wyrozumiałość.
 
6. Chcę aby tworzenie połączeń z racji swego skomplikowania było najbardziej dochodową częścią gry. Najniższe zyski będą w biurach typu cargo, chatery mają zapewniać średnie zyski a połączenia największe. Zlecenia cargo nie wymagają takiej ilości załogi jak zlecenia charterowe. Z tego powodu będą stosunkowo najmniej opłacalne.

7. Aktualizacja zacznie się o godzinie 22. Potrwa minimum 2 godziny.

8. W następnych dniach będę też dodawać nowe lotniska oraz regulować charakterystyki niektórych samolotów.

Strony: [1] 2 3 ... 5